Wednesday, September 14, 2011

udang bersalut oat

Tibe2 teringat kat udang goreng oat yang aku buat mase puasa ari tu. Senang je buat die resipi ne akak opis aku yg bagi tp aku renovat kit la. mula2 xnak try tp bila bos aku pun ckp best n kena try ermm alamatnya mmg kena try la. Resipi die senang je

Udang (saiz sedang2 la besar lgi bagus)

Tepung gandum

Telur

Oat/serbuk roti

Step2 die:

1. panaskan minyak

2. udang tu bersihkan dulu pastu gaul gan tepung

3. celur dalam telur (mase pukul telur tu tambah garam n lada hitam kit lagi sedap)

4. celur dlm oat pulak pastu masuk dlm kuali terus tp mase goreng pastikan minyak sederhana kecik la. nati ade gak hangus udang tu. step ne kena uat 1 per 1 tp aku gaul je udang tu semua gan tepung dulu pastu gaulkan gan telur n seterusnya oat lak, senang xde la lenguh tangan akukan. tp pastikan tepung dulu yang ke2 telur n yang ke3 oat jadi punye la tp kalo xjadi jgn slh kan guweh.

ne la udang yg aku uat aritu. sbb cantik n sedap aku ambik gambar kalo x jgn harap nak ambik gambar n update kat blog ne.


No comments: