Tuesday, November 15, 2011

Tips 2 : Tengah jangan tak tengah..

ape2 pun aku bagi salam dulu yer, assalammualaikum
ne tips aku yang kedua kot aku rase sebab yang pertama tu aku bagi tip macam mane nak buat hearder yang berklip-klip macam lampu raya tu (jage ko zura ko ckp hearder aku macam lampu raya yer). kali ne aku nak bagi tips macam nak tengahkan hearder blog kite tp kalo hearder yang dah tengah tu tak payah la gatal2 nak tengahkan btl tak? senang je sebenarnya

Step 1
Pergi ke dashboard-design-template design-advanced-add CSS

Step 2
Pada bahagian Add CSS, korang paste code ni.


#header {
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding: 0px 0px 0px 0px;
text-align: center;
}

Step 3
tukarkan nilai 0 tu kepada 0 hingga 100. Biasanya pada 35px.

Step 4
Click Save.




kredit : akal emosi

No comments: